| Komponenta | Popis | Jednotek (min) |
|---|---|---|
| Základní nastavení projektu | setup - Vytvoření první přeložitelné aplikace. Už taková aplikace vezme svůj čas. Přestavte si, že i něco tak jednoduchého, jako je "Hello world" má svá specifická nastavení a konfigurační soubory projektu. Stejně tak je třeba na počíače vývojářů nainstalovat správné verze vývojových programů a knihoven. | 2400 |
| Mikro projekt | prj_micro - Aplikace má max. dvě stránky, složitost obou nepřekročí 30 html prvků na stránce. Nutno podotknout, že třeba řádek tabulky nebo skupinka tagů zobrazující nějakou komponentu, třeba položku eshopu, je ve zdrojovém kódu jen jednou, protože se vykresluje v cyklu. | 480 |
| Mini projekt | prj_mini - Aplikace má max. pět stránek stránek a jejich průměrná složitost nepřekročí 30 html prvků na stránce. Nutno podotknout, že třeba řádek tabulky nebo skupinka tagů zobrazující nějakou komponentu, třeba položku eshopu, je ve zdrojovém kódu jen jednou, protože se vykresluje v cyklu. Pokud jsou stránky technicky stejné a liší se jenom textem, považují se za stránky se složitostí 10. | 1440 |
| Střední projekt | prj_med - Aplikace má max. 10 stránek stránek a jejich průměrná složitost nepřekročí 40 html prvků na stránce. Nutno podotknout, že třeba řádek tabulky nebo skupinka tagů zobrazující nějakou komponentu, třeba položku eshopu, je ve zdrojovém kódu jen jednou, protože se vykresluje v cyklu. Pokud jsou stránky technicky stejné a liší se jenom textem, považují se za stránky se složitostí 10. | 4800 |
| Velký projekt | prj_large - Aplikace má max 50. stránek stránek a jejich průměrná složitost nepřekročí 50 html prvků na stránce. Nutno podotknout, že třeba řádek tabulky nebo skupinka tagů zobrazující nějakou komponentu, třeba položku eshopu, je ve zdrojovém kódu jen jednou, protože se vykresluje v cyklu. Pokud jsou stránky technicky stejné a liší se jenom textem, považují se za stránky se složitostí 10.Pokud by Vámi zamýšlený projekt byl ještě větší než 50 stránek, dejte ho do projektu vícekrát. | 25000 |
| Nacenění | pricing - Nacenění je zdarma. Nacenit umím ale jen projekt. V žádném případě nejde nacenit zadání posané několika větami, nebo dokonce jen url s adresou konkurenčního webu. | 0 |
| Text | text - Jedna normostrana textu. Text na vašem webu prostě potřebujete. Jednak podle toho, co na stránce je, Vás najdou vyhledávače, jednak právě kvůli texy ten web děláme ne? | 360 |
| Cizojazyčný text | text_lng - Jedna normostrana cizojazyčného textu. Text na vašem webu prostě potřebujete. Jednak podle toho, co na stránce je, Vás najdou vyhledávače, jednak právě kvůli textu ten web děláme, ne? | 720 |
| Integrace externího API | ma_api - Integrace na jakoukoli externí službu. | 960 |
| Integrace databáze na klientovi | ma_db_capability - Integrace SQLite na klientské desktopové aplikaci a její používání. | 960 |
| Jednoduchá aplikační logika | app_logic - Ke každé aplikaci a každému bloku přísluší nějaký kód, jako obsluha událostí, triviální výpočty. | 0 |
| Středně složitá aplikační logika | app_logic_med - Pokud potřebujetě složitější výpočty, mnoho stavů a podobně. | 960 |
| Složitá aplikační logika | app_logic_large - Nejsložitější logika a výpočty. Zvažte prosím jejich zjednodušení a rozložení do menších celků. Ve složitých programech bývá řada problémů. | 4800 |
| Malá obrazovka (screena) | screen_mini - Na obrazovce může být třeba menší detail. | 240 |
| Střední obrazovka (screena) | screen_med - Na obrazovce může být třeba komplexnější orazovka. Jednodušší hlavní obrazovka aplikace | 480 |
| Velká obrazovka (screena) | screen_large - Může to být třeba hlavní obrazovka projektu, která má několik sekcí. | 960 |
| Požadavek | Popis | Sleva(-) Přirážka(+) % |
|---|---|---|
| Doba realizace | ||
| Na aplikaci nespěchám, doba ať je taková, kolik je potřeba | not_hurry - Pokud mě necháte pracovat v pohodě a klidečku, odvděčím se Vám za to nejnižší sazbou. | -30 |
| Aplikace musí být včas | in_time - Aplikace včas je standard, pro je i standardní cena. | 0 |
| Na aplikaci spěchám, musí být co nejdříve | hurry - Práce ve spěchu je pro všechny velké riziko, je třeba počítat se zvýšenou sazbou. | 40 |
| Požadovaná kvalita vs cena | ||
| Požadujeme co nejekonomičtější řešení. | quality_economy - Snížit si záměrně kvalitu díla výměnou za nižší cenu, může být pro některé projekty zajímavé. Typicky pro MVP (Minimum Viable Product). Jsme ochotni ke kompromisům. | -20 |
| Požadujeme dobrý poměr kvality a ceny | quality_ratio - Dobrý poměr kvality a ceny je u mě standard. | 0 |
| Požadujeme co nejefektivnější řešení | quality_effective - Nejlevnější funkční řešení může být pro řadu projektů dobrá strategie. | 0 |
| Požadujeme co nejkvalitnější řešení | quality_best - Rád si s aplikací vyhraju, pokud je k tomu prostor. Zde je malé navýšení ceny, protože čas je je již spočítán výše. Reálná hodinová sazba se tímto naopak sníží (bude to trvat ve skutečnosti déle). Cena není u této strategie až tak důležitá. | 25 |
| Možnost překročení ceny | ||
| Je možné o 30% | price_overlap - Pokud se objeví závažné skutečnosti které prodlouží vývoj, může být cena navýšena až o 30% | 0 |
| V žádném případě | price_fixed - Ve vývoji se může stát cokoliv. Právě takováto striktní pravidla mohou být pro vývojáře, nakonec i pro zákazníka riziko. | 30 |
| Možnost doplnit zadání v průběhu vývoje (po zahájení realizace) | ||
| Po zahájení realizace v žádném případě | adjust_no - Ideální stav je pokud zákazník dobře ví co potřebuje a je shopen to doře popsat. Já ale vím, že to není moc z reálného světa. | -10 |
| Ano, ale rozumíme tomu že se cena navýší | adjust_cond - Tohle je asi běžný stav. | 0 |
| Ano | adjust_yes - Sepsat smlouvu o dílo, kde je uvedena cena a pak teprve sdělit co má aplikace dělat moc v pohodě není...Co si o tom myslíte? | 500 |
| Platební podmínky | ||
| Zaplacená záloha | pay_deposit - Pokud mi dáte zálohu na realizaci méte u mě slevu. | -10 |
| Platba po měsíci průběžně | pay_continue - Tohle je asi běžný stav. | 0 |
| Platba až za realizovaný projekt | pay_end - V tomto případě musím pro Váš projekt naalokovat prostředky, které slouží třeba i na mzdy kolegů. Držení kapitálu má svou cenu. | 300 |
| Bug v programu po skončení přejímací doby (doby kterou máte na zjištění případných nedostatků) | ||
| Řešíme my (za úplatu) | bug_own - Normální stav. Zde se bavíme pouze o chybách na které se muselo přijít při přejímání projektu. Na skryté vady je standardní záruka! | 0 |
| Řeší externí firma | bug_extern - Proč? | 20 |
| Řeší právník (má to být zdarma) | bug_lawyer - Právním Vám může pomoci s lecčíms, ale pokud bude řešit bugy v programu, buďte si jisti, obě strané budou poražené a žádný vítěz takového sporu nebude. | 100 |
| Následná spolupráce a údržba | ||
| Správa premium. | maint_premium - Viz. Správa premium. Nutno uhradit správu alepoň na 5 let. | -10 |
| Správa plus | maint_plus - Viz. Správa plus. Nutno uhradit správu alepoň na 5 let. | -5 |
| Správa standard | maint_standard - Viz. Správa standard. Nutno uhradit správu alepoň na 5 let. | -2 |
| Žádná správa, po dokončení ukončíme spolupráci | maint_no - I takto se dá postupovat. Vše záleží na povaze vašeho projektu. | 0 |
| Žádná správa, po dokončení se kdyžtak ozveme | maint_maybe - I takto se dá postupovat. V tomto případě ale namáte zaručeno že na Vás budu mít čas hned. | 0 |
| Zákazník je | ||
| Přímý uživatel aplikace | cust_user - Ideální je komunikovat přímo s těmi lidmi, kteří budou SW používat. | 0 |
| Zprostředkovatel, agentura | cust_handler - Zde se dají očekávat zvýšené náklady na komunikaci, přes prostředníka jde nejen zadání ale i doplňující informace a vše má přidané zpoždění. | 20 |
Cenu zjistíte přesně z mé kalkulačky. Pamatujete, že je právě tak přesná, jak poctivě ji vyplníte!